•  تلفن ثابت : 

  •   071-32344147

  •  Info@Fara-group.ir

  •   0917-115-9489

انقلابی در تشخیص فرسوده بودن لاستیک ماشین

Lastik-Mashin-Japon
◾شرکت مادر Falken یعنی Sumito Rubber Industries با همکاری پروفسور هیروشی تانی از دانشگاه کانسای بر روی توسعه یک دستگاه الکترونیکی برای نظرات دقیق بر فرسودگی لاستیک کار کرده است.

◽با وجود تمام صحبت‌هایی که درمورد خودروهای خودران و کاهش میزان تصادفات شده است. به نظر می‌رسد که هنوز فضای زیادی برای بهبود ایمنی خودروهای معمولی وجود دارد.

◽بررسی وضعیت لاستیک یک مسئله حیاتی است.

اما بسیاری از رانندگان لاستیک‌های خود را بررسی نمی‌کنند و اگر ساییدگی لاستیک مورد توجه قرار نگیرد، می‌تواند کشنده باشد. به خصوص در آب و هوای بارانی و برفی این مسئله بشدت مهم است.

◽شرکت کانتیننتال در یک آزمایش کنترل شده نشان داده که با وجود این که محدوده قانونی آج لاستیک ساییده شده برابر با 1.6 میلی متر در 75 درصد از عرض لاستیک است. اما لاستیک با آج کمتر از 3 میلی متر خط توقف طولانی‌تری در آب و هوای بارانی دارد.

دستگاه جدید ساخته شده توسط شرکت Sumito نیاز به باتری ندارد و در عوض به کمک یک سیستم کوچک قابلیت تولید الکتریسیته را دارد تا حسگر لاستیک را تامین انرژی کند.

در نتیجه داده‌ها را از طریق یک بلوتوث کم انرژی به سیستم الکترونیکی خودرو منتقل می‌کند.

در داخل دستگاه دو لایه لاستیک پوشیده شده با یک فیلم قرار دارد که یک الکترود مثبت و منفی ایجاد می‌کند.

با تغییر شکل لاستیک، دو لایه به هم ساییده می‌شوند و الکتریسته تولید می‌کنند. مجموعه‌ای از آرایه‌های منظم به صورت یک خط در سراسر لاشه لاستیک چیده شده‌اند. و در حین حرکت، ولتاژ کمی تولید می‌کنند.

تغییر شکل موج ولتاژ بین این خطوط نشان دهنده فرسودگی لاستیک است.

در صورت ترکیب این سیستم با سیستم پایش فشار لاستیک خودرو یعنی (TPMS) می‌تواند اطلاعات زیادی را از وضعیت لاستیک به راننده منتقل کند.

خودروهای خودران حاضر در جاده‌ها در صورت بهره بردن از این فن آوری می‌تواند به اپراتور کنترل کننده خودروها وضعیت فرسودگی لاستیک را گزارش دهد.

در حال حاضر Sumito، کانتیننتال و گوودیر در حال کار بر روی هوشمند سازی لاستیک‌ها هستند.

سنسور پیچشی شرکت کانتیننتال اولین بار چند سال پیش معرفی شد. این سنسور با ادغام با سیستم‌های ترمز برای بهبود پایداری در هنگام ترمزگیری طراحی شده بود.

این سنسور با تشخیص انحراف خودرو از روی لاستیک واکنش نشان می‌دهد. در نتیجه دیگر نیازی به سنسور Yaw نیست که گران‌ترین بخش سیستم‌های پایداری رانندگی (ESP) است.

 

منبع خبر : https://www.instagram.com/p/CdpZyM4tSjt/

پرداخت آنلاین

مبلغ مورد نظر خود را درج بفرمایید
مبلغ به تومان:
توضیحات :
پرداخت بوسیله درگاه شتاب